Marc VSMA de les titulacions

El Marc per a la verificació, el seguiment, la modificació i l'acreditació dels títols oficials (MVSMA) vincula aquests processos d'avaluació de la qualitat (verificació, seguiment, modificació i acreditació), que se succeeixen al llarg de la vida dels ensenyaments, amb l'objectiu d'establir uns lligams coherents entre tots ells i de promoure una major eficiència en la seva gestió, sempre amb l'objectiu de la millora dels ensenyaments.

Normativa, procediment, material de suport: https://www.upc.edu/seguimentdetitulacions/ca

Verificació

Les titulacions de l'EEES, per tenir validesa oficial, s'han de sotmetre a un procés d'avaluació de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya): la verificació. Aquestes propostes d'ensenyaments s'han d'elaborar seguint el marc normatiu de la UPC i les guies d'AQU Catalunya. Un cop l'ensenyament ha estat verificat, la Generalitat l'ha d'autoritzar per a què es pugui implantar, d'acord amb els criteris de programació que estableixi i la disponibilitat de finançament. Finalment, el Consell de Ministres estableix el caràcter oficial dels títols universitaris i ordena la seva inclusió en el Registre d'Universitats, Centres i Títols (RUCT).

Seguiment

Les titulacions verificades han de fer un seguiment de l'ensenyament a partir de l'anàlisi de dades i d'indicadors, i l'elaboració, si escau, de propostes de millora que serveixin per corregir les desviacions observades entre el disseny dels títols fet a la verificació i el seu posterior desenvolupament. Aquesta avaluació, realitzada pels responsables acadèmics de l'ensenyament, cal documentar-la a través d'un informe que servirà com a font d'evidència per a l'acreditació de cada titulació. Només es podran introduir modificacions en el títol si s'han fet constar en l'informe.

Accés a eina de suport: https://gpaq.upc.edu/seguimentiacreditacio/

Modificació

Els canvis en els títols oficials només poden ser fruit del procés de seguiment i, per tant, són el resultat natural i esperat d'aquest procés. Per aquest motiu cada ensenyament només es pot sotmetre al procés de modificació, com a màxim, un cop cada curs acadèmic. Els possibles canvis es poden classificar en funció de la seva tipologia:

• Modificacions no substancials: canvis menors que milloren el títol i que s'incorporen a la memòria del títol quan s'hagi de sotmetre a un procés de modificació.
  • Modificacions substancials: canvis que comporten alteracions en l'estructura o naturalesa i objectius de l'ensenyament:
    - Autoritzables: canvis que afecten a l'estructura del títol però no suposen un canvi en la seva naturalesa i objectius. Aquests canvis se sol·liciten a través del procés de modificació.
    - No autoritzables: canvis substancials que afecten la naturalesa i objectius del títol verificat que es tenen que fer efectius sol·licitant una nova verificació del títol i extingint el títol implantat.

Acreditació

Abans dels sis anys a comptar des de la seva verificació inicial (o darrera acreditació), en el cas dels graus i doctorats, i abans dels quatre anys, en el cas dels màsters, les titulacions s'hauran de sotmetre al procés d'acreditació. A partir d'un informe d'avaluació elaborat pels responsables acadèmics de la titulació i una visita externa per part d'un Comitè d'Avaluació Externa nomenat per AQU Catalunya, s'emet un informe de valoració del funcionament del programa formatiu.

Accés a eina de suport: https://gpaq.upc.edu/seguimentiacreditacio/

Marc VSMA: Resultats de l'avaluació de les titulacions: https://gpaq.upc.edu/resultatsVSMA/main/viewTitulacionsCentre/164

Evidències. Informes interns i externs

VERIFICACIÓ SEGUIMENT ACREDITACIÓ RUCT