Universitat Politècnica de Catalunya   novembre 2023

Formació en línia (novembre i desembre)

Tallers de formació del curs 2023-24 de l'itinerari
 'La teva tesi doctoral':

Aprofita'ls, són per a tu!

Inscripcions al web de l'ICE
Més tallers i webinars a Bibliotècnica

Pla de Gestió de Dades: nova guia d'ús

L'eiNa DMP serveix per a dissenyar plans de gestió de dades d'acord amb els requisits de les agències de finançament i del doctorat.

La nova guia és un recurs per treure el màxim profit de totes les seves funcionalitats.

Seguint la guia es pot crear un pla, compartir-lo, descarregar-lo, enllaçar-hi altres outputs del projecte i aplicar-hi identificadors persistents.

Guia d'ús de CORA.eiNa DMP
Què és un DMP o Pla de gestió de dades [YouTube]
Pla de gestió de dades per a doctorands [YouTube]

Comparteix:  Facebook X (Twitter) Linked In

Participa en el nou Pla Estratègic de les biblioteques!

Les biblioteques de la UPC estem elaborant el Pla estratègic 2030 i volem comptar amb la participació de tota la comunitat universitària.

Al web del nou PE hi ha una enquesta/formulari on podeu suggerir temes que considereu importants i donar la vostra opinió.

Aquest nou Pla ens ha de permetre afrontar amb èxit els reptes de futur que actualment tenen les biblioteques.

Ajuda'ns a definir el futur de les biblioteques de la UPC!

Participa-hi!
Pla estratègic de les biblioteques
Planificació estratègica a les BUPC [YouTube]

L'eBIB també al mòbil

L’eBIB és el servei d’accés als recursos electrònics subscrits per les biblioteques de la UPC (revistes, llibres i bases de dades).

Per utilitzar-lo només s'ha d'instal·lar el botó eBIB als navegadors d'escriptori o al mòbil. Als navegadors d'escriptori només cal arrossegar el botó eBIB a la barra de favorits; als mòbils el procés és:

Android
Fes "Afegir favorit" de qualsevol pàgina web, anomena’l eBIB i copia el codi següent on hi ha la URL, esborrant la que hi consta inicialment:

iOS
1. Fes "Afegir favorit" de qualsevol pàgina web, anomena’l eBIB i guarda’l.
2. Obre els favorits i edita’ls. Escull el que has anomenat eBIB i copia el codi següent on hi ha la URL, esborrant la que hi consta inicialment:
3. Per acabar, clica "Fet".

eBIB: accés als recursos electrònics de la biblioteca digital de la UPC
Instruccions detallades per instal·lar el botó eBIB [PDF]

Servei de Préstec Interbibliotecari

Quan realitzis la teva Tesi Doctoral, recorda que pots demanar llibres o còpies d’articles que no estan disponibles a les biblioteques UPC.

El servei de Préstec Interbibliotecari de la UPC subministra tot tipus de documents de qualsevol país del món i en qualsevol llengua.

Les còpies d'articles de revista o de parts de llibres de les col·leccions de les Biblioteques de la UPC són gratuïtes sempre que es respecti la Llei de Propietat Intel·lectual.

Préstec interbibliotecari

Enquesta Biblioteques UPC: respostes dels doctorands

El març del 2023 les biblioteques vam dur a terme una nova edició de l’enquesta de satisfacció als estudiants de la UPC.

En aquesta edició s’han inclòs preguntes específiques per als estudiants de doctorat. De les 3.803 respostes obtingudes, un 12,2% (226) corresponen als doctorands.

La font d'informació més utilitzada pels estudiants de doctorat són les revistes electròniques i, més de la meitat, han fet algun dels cursos de formació que ofereixen les biblioteques.

El grau de satisfacció global amb els serveis de les biblioteques és de 5,1 sobre 6.

Per veure els resultats en detall i els comentaris i suggeriments fets pels doctorands consulteu l'informe de resultats.

Enquesta sobre l’ús i la satisfacció de les Biblioteques UPC curs 2022-2023: respostes dels estudiants de doctorat

L'acudit

@drfred_phd