Universitat Politècnica de Catalunya   octubre 2023

Formació en línia (octubre i novembre)

Tallers de formació del curs 2023-24 de l'itinerari 'La teva tesi doctoral':

• Information resources and services in Engineering (en anglès): 25 d'octubre
  • Recursos i serveis d'informació en arquitectura: 25 d'octubre
  • Recursos i serveis d'informació en enginyeria: 26 d'octubre
  • Reference managers (en anglès): 31 d'octubre
  • Gestors de referències: 2 de novembre
  • Publicació científica: 7 de novembre
  • Scientific publishing (en anglès): 13 de novembre
  • Visibilitat i indicadors: 14 de novembre
  • Visibility and impact indicators (en anglès): 16 de novembre
  • Elaboració del manuscrit (presencial): 23 de novembre
  • Open science (en anglès): 28 de novembre
  • Ciència oberta (presencial): 29 de novembre
Aprofita'ls, són per a tu!

Inscripcions al web de l'ICE
Més tallers i webinars a Bibliotècnica

Comparteix:  Facebook X (Twitter) Linked In

XV Setmana de l'Accés Obert (23-29 octubre 2023)

Un any més, la UPC se suma a la celebració de la Setmana Internacional de l'Accés Obert programant activitats i difonent iniciatives relacionades amb el lliure accés a la producció científica o acadèmica, sense barreres econòmiques o restriccions derivades dels drets de propietat intel·lectual.

La Universitat aposta per la ciència oberta seguint el Full de ruta 2025 de Ciència Oberta de la UPC que recull els objectius i les accions per impulsar la ciència oberta en els pròxims anys.

Consulteu les activitats programades durant l'Open Access Week 2023.

Setmana Internacional de l'Accés Obert a la UPC
Full de ruta 2025 de Ciència Oberta UPC

Research Café sobre 'ciència oberta'

Quan: 25 d'octubre de 2023, de 09:30 h. a 13:00 h.

On: Aula Màster - Campus Nord

Organitzen: Biblioteca BRGF i Biblioteca ETSAB

Programa: una reunió informal d'estudiants de doctorat, postdocs i investigadors per compartir pràctiques de recerca transdisciplinàries. Se centrarà en la Ciència Oberta, abordant aspectes com les dades FAIR, el codi obert, la privacitat de les dades i la ciència ciutadana.

Presentaran la seva recerca:

• Rafael Vidal,  delegat del rector en Ciència Oberta i Ciència Ciutadana - Benvinguda - Ciència Oberta a la UPC
    ​​​​​
  • Inés Aquilué - FURNISH: Behavioural analysis in public spaces temporally transformed

• Rodrigo Alfonso Pérez Illanes - The git versioning system as a tool for supporting research and Open Source development

• Jaime Delgado - FAIR principles and health data, security and privacy

• Salvador Capella-Gutiérrez - Open Sciences principles for Life Sciences: is it everything about data?

Se serviran cafè i pastes. Hi sou tots convidats!

Research Café a les Biblioteques UPC
Inscripció gratuïta

Comparteix:  Facebook X (Twitter) Linked In

Checklist per a investigadors sobre curació de dades de recerca

Compartir les dades de recerca és una de les bones pràctiques de ciència oberta. Cal fer sempre una bona gestió de dades seguint els principis FAIR.

La checklist es basa en les guies de bones pràctiques de curació de dades desenvolupades per l'organització Data Curation Network (DCN).

Checklist
Dades de recerca FAIR
Dades de recerca a la UPC

Comparteix:  Facebook X (Twitter) Linked In

Finestreta única UPC de suport a la gestió de dades dels projectes o les activitats de recerca

El web de dades de recerca és una finestreta única d'atenció a tot el personal investigador amb l'objectiu de:

• Informar dels aspectes a tenir en compte quan es gestionen dades de recerca.
  • Adreçar als diferents serveis i unitats de la UPC on obtenir més informació.
  • Oferir un punt de contacte únic per a resoldre dubtes: ciencia.oberta@upc.edu
El portal s'adreça a qualsevol investigador/a que realitza una activitat de recerca (tesi doctoral, treball acadèmic, projecte de recerca, etc.) de forma individual o en grup.

Portal únic UPC per a la Gestió de Dades de Recerca

Comparteix:  Facebook X (Twitter) Linked In

Web de ciència oberta a la UPC

La ciència oberta és un canvi de model en la manera de fer recerca: implica una visió més oberta en totes les fases d'una investigació, potencia valors com la col·laboració o la transparència i implica un canvi estructural de tots els agents involucrats.

El nou web de ciència oberta de la UPC vol ser un punt de referència que permeti al personal investigador orientar-se en els diferents àmbits que abasta la ciència oberta: publicació científica, dades de recerca FAIR, integritat de la recerca, ciència ciutadana, etc.

Ciència oberta a la UPC

L'acudit