La UPC és la universitat catalana amb més doctorats industrials

Des del seu inici, la participació de la Universitat Politècnica de Catalunya al Pla De Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya (DI) avança amb un total de:

• 183 projectes atorgats (30% del total de les universitats catalanes)
  • 126 investigadors i investigadores dirigint tesis
  • 83 grups SGR involucrats
  • 40 tesis doctorals llegides

La UPC,  ha tancat la convocatòria 2019 amb 25 projectes atorgats (un 27% del total). Els àmbits dels projectes han estat principalment:

• Tecnologies de la informació i les comunicacions (44% del total de projectes)
  • Enginyeries i producció industrial (28%)
  • Matemàtiques i física (16%)

Aquests projectes han implicat la signatura de convenis amb:

• 10 PIMES
  • 6 grans empreses
  • 1 Fundació
  • 2 start ups o spin offs

Els projectes també han implicat la col·laboració amb dos centres del CSIC (l’ Institut de Ciències del Mar i l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial), el Centre Català del Plàstic i l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO).

El 32% de les doctorandes han estat dones i el 68% homes. El 76% dels doctorands i doctorandes són de nacionalitat espanyola tot i que també n’hi ha hagut de Colòmbia, Iran, Marroc, Veneçuela, Xile i Xina.

El Pla DI és un instrument del Govern de Catalunya que promou l'establiment de ponts de col·laboració entre el món acadèmic i el món socioeconòmic. La seva finalitat és la millora de la competitivitat i de la innovació del teixit productiu del país a partir de projectes de col·laboració publicoprivada que permetin la generació de transferència de coneixement i la formació de talent.

Veure vídeo de presentació

Per consultar les bases i l'oferta de projectes podeu visitar:
Escola de Doctorat - convocatòria 2020
Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca
Oferta activa – Generalitat de Catalunya
Notícia - Generalitat de Catalunya

Per a més informació: escola.doctorat@upc.edu