Gran Final de la 7a edició del concurs "Presenta la teva tesi en 4 minuts"

05/07/2024

La gran final de la setena edició del concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”, organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) juntament amb les dotze universitats catalanes, la Generalitat de Catalunya i la col·laboració de la Fundació “la Caixa”, es va dur a terme el dijous 27 de juny, a les 18 hores, al CaixaForum de Tarragona.

Hi van participar els finalistes de cada universitat i tres premis van ser atorgats: primer premi, amb una dotació de 3.000 euros; segon premi, 2.000 euros; i premi del públic, 1.000 euros, a més d'una menció especial Assumpció Català i Poch amb una dotació de 1.000 euros. L’objectiu del concurs és plantejar als estudiants de doctorat, de qualsevol disciplina científica, el repte d’explicar la seva recerca durant un temps màxim de 4 minuts amb un llenguatge senzill i fàcilment comprensible, per a un públic general.

Mireia Baylina, doctoranda de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), va obtenir el primer premi amb una presentació de tesi sobre la planificació anticipada de les cures durant l’envelliment, titulada “Planificar anticipadament per cuidar dignament”.

El segon premi va correspondre a Gala Pujol, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), per la presentació “Com canviar el món amb una palleta de cartró”.

Pel que fa al premi del públic, aquest va ser per Adrià Vilalta, de la Universitat Rovira i Virgili (URV), per la presentació “El gust més enllà de la boca”.

Finalment, la menció especial Assumpció Català i Poch per a tesi en català va recaure en Raquel Serrano, de la Universitat de Barcelona (UB), per la tesi “La intercomprensió com a trampolí al plurilingüisme: implicacions d’una experiència didàctica a Catalunya amb estudiants de secundària”.

Aquest any, el jurat ha estat format per Laura Román, secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya; Laia Pellejà, directora de la Fundació iCERCA; Anna Font, directora del Departament d'Art i Cultura de la Fundació “la Caixa”; Miriam Rivera, responsable de Comunicació de l'Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC); Gerard Campeny, responsable de Comunicació de l'Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES); Josep Suñé, responsable del pòdcast sobre recerca química “Azul de Prusia”, coproduït per Tarragona Ràdio i l'Institut Català de Recerca Química (ICIQ); Andrea Camacho, ambientòloga i divulgadora científica, cofundadora del projecte divulgatiu “L'Ovella Verda”; i Jordi Mas, director general de la Fundació.