Javier Argüello-Luengo, guanyador de la final UPC del concurs ‘Presenta la teva tesi en 4 minuts’

La jornada de portes obertes de l’Escola de Doctorat també va ser l’escenari de la final institucional del concurs ‘Presenta la teva tesi en 4 minuts’. La iniciativa, impulsada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), planteja als estudiants de doctorat, de qualsevol disciplina científica, el repte d’explicar la seva recerca durant un temps màxim de 4 minuts amb un llenguatge senzill i fàcilment comprensible, per a un públic general.

Javier Argüello-Luengo, doctorand del Grup Theoretical Quantum-Nano Photonics de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), ha estat seleccionat per representar la UPC a la final del concurs amb la presentació ‘Construyendo la simulación cuántica’. Ainara Bilbao, del programa de doctorat en Tecnologia de l'Arquitectura, de l'Edificació i de l'Urbanisme ha quedat en segona posició amb l’exposició ‘Hablemos de luz: describiendo la iluminación arquitectónica’. El tercer classificat ha estat Jordi Sans, també finalista del concurs #HiloTesis, amb la presentació ‘Design of catalysts based on hydroapapatite for carbon and nitrogen fixation’. Les presentacions de tots els participants es poden recuperar a YouTube (a partir del minut 40).

Els estudiants participants a la final UPC del concurs 'Presenta la teva tesis en 4 minuts'