6a Convocatòria de Beques Fulbright per a Investigació Predoctoral als Estats Units

El Programa Fulbright (patrocinat per l'Oficina d'Afers Educatius i Culturals del Departament d'Estat dels Estats Units, els governs d'altres països i el sector privat) és un programa d'ajudes d'estudi per a l'intercanvi de titulats superiors estatunidencs i dels països membres del programa que poden investigar, estudiar o ensenyar als països partícips o als EUA.

Una de les beques oferides a Espanya són les Beques Fulbright per a Investigació Predoctoral, dirigides a titulats superiors espanyols que estiguin realitzant el doctorat a Espanya interessats a portar a terme projectes d'investigació predoctoral als EUA.

D'aquestes, 10 són del programa general, obertes a doctorands a qualsevol universitat espanyola, 7 són específiques per a doctorands d'universitats d'Andalusia i 4 són específiques per a doctorands d'universitats de Múrcia.

Requisits:

• Nacionalitat espanyola.

• Estar matriculat en un programa de Doctorat en una universitat espanyola, haver completat el primer curs, tenir aprovat el pla d'investigació i comptar amb una avaluació positiva.

• Adequat coneixement de l'idioma anglès —parlat i escrit—, demostrable mitjançant: TOEFL Internet Based Test (IBT - nota mínima 94); TOEFL Essentials Test amb una puntuació mínima de 9,5; IELTS Academic Version (nota mínima 6,5); Duolingo (nota mínima 115). Només es donarà validesa a exàmens realitzats després de l'1 de gener de 2022.

Duració:

De 6 a 12 mesos continuats, sense possibilitat d'ampliació ni renovació.

Període de benefici:

Entre l'1 de setembre de 2024 i el 31 de desembre de 2025. Amb caràcter d'excepcionalitat, es consideraran projectes amb data d'inici de l'1 d'agost de 2024.

Dotació:

• Viatge i despeses de primera instal·lació: entre 2.300 i 2.600 USD

• Assignació mensual: entre 1.485 i 2.925 USD

• Despeses de projecte: fins a 4.000 USD

• Tasses obligatòries a institució de destí: fins a 5.000 USD

• Assegurança mèdica i d'accidents

Període de presentació de sol·licituds:

Del 21 de setembre de 2023 a l'1 de desembre de 2023.

Per a més informació sobre les bases i el procés de sol·licitud de la beca, consulteu la pàgina de la convocatòria.

Addicionalment, podeu assistir a la sessió informativa organitzada el 7 de novembre.