Beques de mobilitat per a joves investigadors

La Societat Econòmica Barcelonesa d’Amics del País i la Fundació Barcelonesa d’Amics del País, amb la col·laboració de Don Javier Godó, Conde de Godó, i la Fundació “La Caixa”, convoca anualment 15 beques per a joves investigadors menors de 35 anys amb l'objectiu de promoure el desenvolupament de la investigació i la docència de la universitat catalana arreu del món.

Les àrees d’interès de la convocatòria 2023 són aquelles que estiguin relacionades amb el progrés i el desenvolupament de Barcelona i la seva àrea d’influència, activitat pròpia de la Societat Econòmica Barcelonesa d’Amics del País, ja sigui en els camps de:

• Desenvolupament econòmic

• Recerca històrica

• Urbanisme i planificació territorial

• Desenvolupament industrial i nous sectors emergents

• Polítiques educatives

• Salut

La convocatòria de beques de mobilitat va adreçada a tot el personal docent i investigador i als estudiants de doctorat vinculats a universitats i centres de recerca (ICREA) de Catalunya. És condició indispensable ser menor de 35 anys en el moment de la presentació de la sol·licitud.

La retribució de l'ajut està orientada per a estades a centres de recerca i universitats estrangeres d'un mínim de 3 mesos. L'import de l'ajut serà de 4.200 euros. El cost del desplaçament corre a càrrec de l'investigador.

La convocatòria està oberta fins al 31 de desembre de 2023. Per poder optar als ajuts de beques, els interessats han d'enviar el formulari de sol·licitud degudament completat, juntament amb la carta de recomanació i la carta d'invitació del centre on es farà l'estada, tal com s'explica a les bases, a .

Tant les bases de la convocatòria com el formulari de sol·licitud es troben al web d'Amics del País.